Labels

cards (90) project (31) layout (21) miniboekje (19) altered items (10) taart (8) calender (6) swap (5) tag (3) cupcakes (2)

Translate

02-02-2019

LONG TIME NO SEE!!

Een goede morgen, zaterdag 2 februari 2019.
Het is 6 jaar geleden dat ik een blog schreef over scrappen. Het is niet 6 jaar geleden dat ik gescrapt heb, maar dat ik fijn in mijn eigen scrapbubble zat, denk ik toch wel. Het waren roerige tijden, zoals altijd zou je bijna denken. Veel water onder de brug, maar we gaan beginnen met een mooie, nieuwe start, dit blogje over scrappen. Mijn kind is het huis uit, heeft inmiddels zelf een kind en dus is haar kamertje vrijgekomen. Het is al een ministudio geweest, de babykamer voor mijn kleinkind (dat is het nog wel een beetje) en nu heb ik er ook mijn eigen scrapspullen teruggezet. Want wat mijn scrapholletje was, is nu walking closet geworden. En ja, die wil ik ook behouden!
Hier wat foto's van waar ik nu zit:



De lades van de kast én de laatjes in mijn vetgave nieuwe 2ehands bureau zijn voor mij heerlijk. Er kan heel veel in en bergt zo lekker op. Veel van mijn 'oude' spullen heb ik weggedaan, maar ook heel veel niet. Wat aangevuld met nieuws, zoals toch maar weer de bigshot, kan ik vooruit. En ik heb mezelf beloofd dat ik vele van dat oude wat ik nu heb liggen, eerst moet gebruiken.

Ook heb ik me aangemeld bij twee erg leuke facebookpagina's. De eerste is Kimya
 een extra pagina met monthly challenges van Kimya verpakkingen.  De tweede is een pagina van Tiets, een dame die ik al erg lang bewonder om haar labelkaarten.
Tiets heeft ook (kerstkaart)uitdagingen, erg leuk om aan mee te doen. Zo daag ik mezelf uit bezig te blijven en met wat anders bezig te zijn. Kerstspulletjes heb ik wel wat, echter niet genoeg dus dat moet wel wat aangevuld gaan worden. Maar dat komt volgende maand, de bigshot smashte mijn complete scrapbudget!

Voor Kimya had ik deze kaartjes gemaakt:

De challenge voor januari had een kleurenpalet, of eigenlijk twee, waarvan je er één moest kiezen.




Omdat ik lekker bezig ben, heb ik ze allebei gemaakt. De eerst is de roze, een label en de tweede is de blauwe, een houten label. Beide met wat oude en nieuwe materialen, wat nieuw verworven technieken (zoals de achtergrond) maar allebei toch mijn stijltje (denk ik). 
januari roze

januari blauw

En meteen maar door naar de maand februari, hiervoor was de challenge Met een label. Nou, dat hoef je niet twee keer te zeggen tegen deze labeljunk. Alle maten en soorten heb ik teruggevonden in mijn spullen. Als ik er geld voor terugkreeg, kon ik een leuke auto kopen denk ik hahahaha. Maar ook weer hierbij, mezelf verplicht oud papier te gebruiken (maar wanneer is het nou oud???). Een meer hedendaags kleurpalet, geel met petrol. En bloemen, i'm a sucker for flowers.

februari label
Voor Tiets moet je elke maand minimaal twee kerstkaarten maken, dat is voor mij wat lastiger. Het vaststaande thema moet ik aan wennen, maar oke, ik wilde uitdaging, there you got it.

Voor januari heb ik er meteen drie gemaakt:




De eerste ben ik helemaal niet zo blij mee. Maar dan ook wel weer een beetje, want okee, ik ben weer op gang he. De tweede is al meer mijn ding! Wat een heerlijke lijn trouwens die van Stamperia (pink christmas). Stamperia is sowieso een ontdekking voor mij, lekkere romantische papierlijnen, met veel mogelijkheden.
De derde kaart heb ik gespeeld met de acrylic paints van ArtAlchemy. Heerlijke pastelletjes met een zweempje parelmoer. Dat zie je niet goed terug op de foto helaas.....

Nou dit was mijn eerste blogje sinds erg lang weer. Vond je het leuk om te lezen en te kijken, comment gerust!

Heb het goed, liefs Nicky

1 opmerking:

Pauline zei

Hallo Nicky!
Minstens zolang als jij ben ik ook niet op Blogger geweest. Vandaag weer voor het eerst in zo'n 6 jaar denk ik. Ik weet niet eens meer goed hoe alles werkt :D
Wel gelijk weer wat 'oude bekenden' opgezocht, waar jij er voor mij een van was. En ook direct weer enthousiast geworden!
Dank je Nicky, voor je mooie creaties die me zo kunnen inspireren.
Liefs, Pauline